AcuNova virker anderledes end andre akupunktursystemer. Akupunkturpunkterne ligger i og omkring alle led i kroppen. Rundt omkring ledene er der specielle centre, hvorfra man kan sende signaler til hjernen og derigennem påvirke forskellige dele af kroppen.

Det er nøglen til AcuNovas virkemåde.

Lad mig give et eksempel. Et hold i nakken: Når man rammer det helt rigtige punkt med en akupunkturnål, føler klienten ofte en svag elektrisk strøm. Det er pga. nålen starter en proces. Dvs. der starter en strøm med en bestemt frekvens. Hvert akupunkturpunkt udsender sin egen unikke frekvens. Via blodbanen flyder hormoner og de helsebringende stoffer fra punktet til det syge område og starter omgående en reparerede proces. Det kan kaldes naturens egen helbredelsesmetode med hjælp fra nålene.

Symptomer vi kan hjælpe med

Der findes mange sygdomme, som AcuNova akupunktur med stor fordel kan benyttes ex.

Problemer i hovedet:
Migræne, hovedpine, kæbesmerter, tandpine, pande og bihulebetændelse mm.

Nakke, hals, skuldre, arme:
Nakkesmerter, skuldersmerter, albuer, slidgigt, seneskedebetændelse mm.

Bryst, ryg:
astma, bronkitis, hoste, rygsmerter mm.

Mave, lænd:
hekseskud, akutte og kroniske lændesmerter, diskusprolaps, mavesår, galdekolik mm.

Underliv, sæde, ben:
Menstruationssmerter, iskias, knæ, hælespore, løberknæ, diarré og forstoppelse mm.

Diverse:
Leddegigt, muskelgigt, fibromyalgi, allergi, træthedssyndrom, eksem, psoriasis mm.

Acunova har gode resultater på de fleste sygdomme bl.a.
Her ser du eksempler på forskellige behandlingsforløb.Antallet af behandlinger kan dog variere.

Det er muligt at kombinere zoneterapi og Acunova. Jeg har erfaret behandlingsforløbet kan gå
hurtigere. Det er dog ikke nødvendigt at få zoneterapi hver gang for dette resultat.

LidelseAntal Behandlinger
Tennisalbue3 – 5 behandlinger